דני איילון: "ארה"ב נתפסת כחלשה; ישראל צריכה להלך בין הטיפות"

מהדורת הבוקר No Comments on דני איילון: "ארה"ב נתפסת כחלשה; ישראל צריכה להלך בין הטיפות"

השגריר לשעבר, דני איילון בשיחה עם 'קול חי': "הנשיא זלנסקי מאוכזב מהמערב שלא באמת מעניק גיבוי. פוטין היה נחוש לצאת למלחמה והיה מוצא סיבה לצאת אליה בכל דרך. ארה"ב נראית חלשה בעיני העולם בהתנהלותה. ישראל בהתנהלותה צריכה ללכת בין הטיפות"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השגריר לשעבר, דני איילון שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על הנעשה במזרח אירופה: "בהחלט אפשר לומר שאוקראינה מאוכזבת מהמערב וזו לא פעם ראשונה, ב-2014 כשרוסיה פלשה לחצי האי קרים ולמחוזות המזרחיים של אוקראינה – גם אז המערב לא עשה כלום, אותו דבר גיאורגיה מאוכזבת מ-200, וכך אפשר לראות לכל אורך ההיסטוריה".

הוא נשאל אם כן, מדוע לא התקפל אם הוא ידע שאין לו את הגיבוי הצבאי מהמערב: "אני לא חושב שלזלנסקי הייתה ברירה, פוטין הוא הבמאי והתסריטאי של הפלישה הזו, הסיפור של נאט"ו ואוקראינה זה תירוץ, זה בכלל לא היה על השולחן. ואם זלנסקי היה נותן לו את זה עם ההצהרה – אז הוא היה מוצא תירוץ אחר".

איילון נשאל על מעמדה הנוכחי של ארה"ב בעולם: "אמריקה נראית היום מאוד חלשה בעיני העולם, אנחנו רואים את זה עוד מתקופת הנשיא אובמה שהקווים אדומים לא היו חד משמעיים, כך למשל ב-2013 מול אסאד – ואז הרוסים נכנסו לסוריה, שזה משליך על הביטחון הלאומי שלנו".

איילון מסביר "אם פעם הייתה לארה"ב מלחמה אידיאולוגית מול רוסיה – היום זה יותר לוחמה כלכלית מול סין, שם רוב המאמצים וכל היתר פחות מעניין אותם".

הוא נשאל על ההשלכות של המצב על הזירה האיראנית: "אם האיראנים יפרשו את החולשה האמריקנית שהם יכולים עכשיו לדרוס עוד יותר ואפילו להקשיח את העמדות, לא יהיה הסכם – אלא אם כן האמריקנים באמת יתקפלו כמו עד עכשיו. מצד שני, זה יכול גם להשליך על האמריקנים – שיגידו 'אנחנו צריכים פה איפה שהוא לאזן את תמונת החולשה מול רוסיה אז נחזק את העמדה מול איראן'. זה יכול ללכת לשני הכיוונים. יכול להיות גם תרחיש נוסף, שידחו את המשא ומתן בוינה, גם רוסיה חלק מזה ויכולה לעכב את החתימה ואם זה יעכב – איראן תנצל את זה להתחמש".

לדבריו "זה אחד האירועים החמורים שעלולים לקרות – שבחסות תשומת הלב בין לאומית למה שקורה באוקראינה האיראנים ימשיכו להתקדם עם הגרעין".

הוא נשאל לדעתו על ההתנהלות הישראלית מול רוסיה: "אני חושב שההתנהלות הישראלית נכונה. צריך להלך בין הטיפות. מבחינת הערכים והמוסר אנחנו ללא ספק עם ארה"ב והמערב, מצד שני אנחנו מול רוסיה כאן בגבול הצפוני בגלל שארה"ב עזבה את סוריה. אז אף אחד לא יכול לדרוש מאיתנו לסכן את הביטחון הלאומי שלנו. לכן התגובה צריכה להיות מידתית".



0 תגובות